lördag 20 april 2013

Vardagens missöden: UNT

För några veckor sedan ringer en försäljare från unt, det vill säga "Uppsala nya tidning", med ett erbjudande. För 99:- får jag unt i några veckor och prenumerationen fortsätter inte efteråt. Jag tackar ja och ger min adress.

Någon vecka senare kommer räkningen. Men fortfarande ingen tidning. Tänker att de säkert börjar ge ut den när räkningen är betald. Jag väntar med att betala tills runt den 25 mars, när jag har råd.

Men det kommer ingen tidning. Veckorna går.

Häromdagen gick jag till slut in på deras hemsida och loggar in med mitt kundnummer som finns på räkningen. Ser att de har min gamla adress registrerad. Upptäcker att räkningen också var adresserad till min gamla adress men tack vare eftersändnig kommit till min nya.

Så det visar sig att min morgontidning kommit till min gamla korridor och han som nu bor i mitt korridorsrum.

Inga kommentarer: