tisdag 2 oktober 2012

När jag inte pluggar del 2

Är så trött just nu! Blev precis klar med att läsa texterna om genus, maskulinitet och queer samt förbereda min redovisning om queera läsningar. Och då har jag ändå suttit vid skrivbordet mellan 10:30-23:30...
Men sen finns det ju effektiv tid och "effektiv" tid, det här är saker jag gör istället för att koncentrera mig:
- testar nya frisyrer
- äter banan
- plockar med disken
- bäddar sängen
- petar näsan
- kokar och dricker kaffe
- kissar pga mycket kaffe
- uppdaterar blogg
- organiserar texterna istället för att faktiskt läsa dem
- lyssnar på radio om amerikanska valet (hellre allmänbildning än ingen bildning, eller?)
- läser twitter, kollar fb och instagram
- skriver meddelanden m vänner på fb
- dricker mera kaffe med en vän som är på besök en kort stund
Så, av dessa 12 timmar kanske 10 timmar var effektiv tid. Men ändå oerhört mycket tid - är trött på hela masterskiten för tillfället och vill ta en a-kurs, till och med en C-uppsats vore roligare.