tisdag 2 oktober 2012

När jag inte pluggar

Det var tänkt att jag skulle sitta i Carolina Redivivas läsesal redan klockan 9 idag...
Det började med att jag använde snooze-funktionen för första gången denna termin. Jag kopplade inte att radion som gick igång ville att jag skulle gå upp utan jag fortsatte stänga av den, om och om igen. Så skönt när oväsen försvinner när man sover.
När jag äter frukost har jag mitt pussel bredvid mig som jag sitter och klurar lite på samtidigt. Jag och en vän började lägga det för några veckor sedan. Sedan dess har jag, och vänner, hållit på med det lite då och då.
Den här morgonen fick jag feeling för pusslet och la klart det! Det var från början 1 000 bitar, idag la jag väl kanske de sista 20-30 bitarna. Senare idag ska jag klistra upp det och göra en tavla av det. (Skulle aldrig få för mig att ta isär det och lägga i sin kartong - som jag vet många gör).
Men först ska jag läsa fem vetenskapliga artiklar som berör genusteori inför morgondagens seminarium där den teorin ska diskuteras under tre timmar. Pluggar hemma idag för ovanlighetens skull.