torsdag 21 mars 2013

Straff för skolkaren

Vad jag hade framför mig idag.

För några veckor sedan skolkade jag från ett dubbelseminarium i kursen Det modernistiska projektet eftersom tiden körde ihop sig och livet kom i mellan. Jag skickade heller inte in ett problematiserande referat på 1-2 sidor, som vi alltid gör inför varje seminarium. Visste att jag någon gång skulle bli tvungen att skriva en ersättningsuppgift för det. Igår fick jag reda på att betygen sätts imorgon. Vilket betyder att min ersättningsuppgift för missade seminarium och ej inlämnat PM ska in senast imorgon, verkligheten kom ikapp mig... problematiserande referat på 3-4 sidor av texter som jag fram tills i morse aldrig ens tittat åt... synden straffar sig själv. 

Koncentrerad student


Men skam den som ger sig, idag satt jag hemma och läste civilisations- och kulturkritiker från 1900-talet. Det var Strindberg, Norström, Lidman, Rydberg... sen några sekundärtexter. Skrev lite vettiga anteckningar. 3-4 sidor får jag nog ihop tills imorgon. Annars blir konsekvenserna så tråkiga.


Jag peppade mig själv med nybakta kakor.