fredag 27 juni 2014

Öde i staden

Ännu en dag på jobbet. Här är det lugnt och stilla, inte mycket kunder. Känns som att de flesta uppsalabor har övergivit staden. Minns hur öde det var i Flogsta höghus när jag bodde där 2010-2012, hade hela min korridor för mig själv och inga andra syntes i området. Uppsala är ingen sommarstad direkt.

På söndag lämnar jag också staden och reser söderut med min särbo. Först Laholm, Båstad och kanske Malmö. Sedan Köpenhamn och Amsterdam! Fick resa till Amsterdam av mina föräldrar i examenspresent - så glad över det! Saknar mina "rötter", mormor är holländare. Jag har inte varit där sen påsk 2011. Har förberett en lista på saker att göra och en på det som ska ätas. Sorgligt (roligt?) nog är båda listorna lika långa.

Apropå presenter. Av min ena storasyster och hennes pojkvän fick jag en jättefin ljusstake. Men jag har ingen plats att ställa den på?! Jag ser framför mig hur jag har fina ljus i den och hur den står och lyser upp ett rum. Det tråkiga är att jag för tillfället inte har mer än ett rum i lägenheten... Längtar tills jag bor i hus.