måndag 5 november 2012

15 hp färdigt - inleder block 2

Skickade precis in en hemskrivning för kursen Förlagsstudier. Skrev om e-boken, ungefär det jag tidigare skrivit i det här inlägget. Varför den inte har slagit igenom på Sveriges bokmarknad och dess förhållande till stora konglomerat och mindre bokförlag.

Väntar fortfarande på betyg för hemskrivningen som jag skickade in i förra veckan, då jag skrev om Ekofeminismen i kursen Teori och metod. Förhoppningsvis får jag godkänt, möjligtvis ett Väl godkänt, och likaså i tentan som jag nyss skickade in, hoppas på ett G. Har aldrig varit så mycket för att satsa stenhårt för högsta betyg, jag har blivit glad bara jag klarat kursen och tagit det som en välkommen överraskning om läraren tyckte att det var värt ett högsta betyg.

Att jag tentat av de två kurserna nu innebär att jag nu resten av terminen, in i januari med andra ord, ska enbart sitta med min masteruppsats samt vara delaktig i forskningsprojektet. Känner att de båda delarna kanske kräver sina egna inlägg med lite förklaringar och så vidare, men det kommer i framtiden.

Om den här terminen skulle jämföras med ett spinningspass på Friskis och svettis så skulle jag nu sitta i nedvarvningen och i morgon kommer jag in i block två. Block ett avslutade jag samtidigt som jag skickade iväg min hemskrivning.