fredag 9 november 2012

Uppsatsen påbörjas

Ligger i sängen och pluggar för tillfället. Blir alltid så trött omkring kl 15-17 och brukar oftast ta mig en liten tupplur då, gör mig redo, läser tills jag somnar. Satt vid skrivbordet här hemma tidigare, redan kl åtta i morse faktiskt.
Tagit mig igenom en bok som heter "Stylish academic writing", fick den av min nod. Var intressanta riktlinjer i hur man skriver och framställer sin forskning, lärde mig en del nytt och blev påmind om viktiga saker.
Nu läser jag en avhandling av en lärare jag haft förut, hon är även en av initiativtagarna till noden. Avhandlingen har visat sig handla om en stor del av det jag ska skriva min uppsats om. Kluven till om det är bra eller dåligt. Om jag gör rätt i att bedriva nästan samma forskning som hon gjort för bara fyra år sedan...