torsdag 2 maj 2013

Önskelista av (snart) 23-åringen


Jag är en person som gillar att ha kontroll och veta vad morgondagen kommer att innehålla, annars mår jag inte bra. Jag är dålig på att göra saker på impuls och att utsätta mig för saker jag inte vet vad de kommer att leda till. I detta beteende finns min kärlek till att skriva listor. Jag skriver listor för allt jag kan komma på: vad jag ska äta under veckan, vad jag ska packa till resan, vad jag ska läsa inför seminariet. Min kalender består i stort sett bara av listor för varje dag.

I allt det här ingår det att skriva önskelistor. Har aldrig trott på tomten så mina föräldrar har sedan jag kunde ringa in leksaker i leksakskatalogen fått långa önskelistor i december. Framförallt har de fått önskelistor i maj till min födelsedag. Kommer aldrig att växa ifrån skrivandet av önskelistor. Så här kommer den:

Läsplatta (Sony Reader PRS-T2)
Docka för telefonen (till exempel Philips AS351)
Väska för mobilen att ha runt armen när jag tränar
Teaterbesök, antingen i Uppsala eller Stockholm
Hörlurar
Träningskläder; byxor, topp, BH
Vattenflaska när jag tränar
Spinningskor
Brödrost
Strykjärn
En kväll med James Franco
Sopskyffel
Kemtvätt till Duffeljackan
Gjutjärnsgryta (Creuset finns i snygg lila)
Elektrisk dubbel luftmadrass
Färgpatroner till utskrivaren (Canon Color CL-41 och Canon Black PG-40)
Spa; ansiktsbehandling, pedikyr, manikyr, massage
Solsemester i september
Resa till Ullared
Resa till Fogelstad herrgård, Katrineholm
Sacosäck till boken, finns på bookseat.se för 349kr i lila
The sims 3; årstider och The Sims 3; universitetsliv
Färdigskriven masteruppsats
Masterutbildning i litteraturvetenskap
Fast anställning på ett bokförlag
Lyckligt liv utan ångest

Nu är det bara 10 dagar kvar tills jag fyller år!