torsdag 2 maj 2013

Postvalborg


Har i stort sett återhämtat mig efter valborg här i Uppsala.
Orkar inte och vill inte dra igenom allting jag gjorde. Så tar det väldigt kort.

Lördag: This is head på V-dala nation




Söndag: Brunch hos vän i Bålsta




Måndag: Katushka på Kalmars. Korridorsfest i Flogsta.
Tisdag. Champagnefrukost i Ekoparken efter 3 (!) timmars sömn. SATC i några timmar. Korridorsfester...

Några höjdpunkter under Kvalborg och Valborg:

  • På Katushka köpte jag en tygkasse med klubbens logga. Gav den ett kyssmärke med mina röda läppar och bad att få lägga undan den. På slutet fick jag en annan. Någonstans därute finns en tygkasse med mina läppar på.
  • Hade ett väldigt intellektuellt samtal med en doktorand om litteratur, filosofi och filosofiska människor i allmänhet på rökrutan. Älskar att diskutera med kloka människor.
  • Byggde koja med mina bästa vänner på en filt under paraplyn när det regnade/haglade. Vår egna lilla oas.
  • Konversation med full kille i Triangeln, Valborgsnatten:
    Han: Du! Jag såg dig på tv! *pekar på mig*
    Jag: Nej, det gjorde du inte. *Skrattar och skakar på huvudet*
    Han: Jo, jag såg dig i programmet "Världens snyggaste"-programmet!

    Kort därefter får jag höra av en annan random kille att jag är vacker. 
  • Vännerna jag tappat bort på Valborgsnatten återförenades jag med vid en busshållsplats och vi skrattade därefter i flera timmar ihop. På slutet räddade de mig.