tisdag 14 maj 2013

Planer för sommaren 2013


Sommaren närmar sig!

Med bara tre tillfällen kvar i klassrummet och tre skrivuppgifter kvar att skriva känner jag hur sommarlovet snart är här.  Jag längtar efter sommaren så här kommer en sommarlista. 

Mina planer för sommaren:
Ta det lugnt. Extrajobba i bokhandeln. Spendera tid i föräldrarnas trädgård. Möjligtvis åka på Hultsfredsfestivalen i Sigtuna (trots att jag jobbar just den helgen). Skulle vilja bila ner till Kristinehamn och besöka Fogelstad herrgård som Elisabeth Tamm ägde och bodde på, ni vet hon som jag analyserar i min masteruppsats. Vill gå på en massa loppisar. Med hjälp av bilder från tidigare år kommer en lista på saker jag vill göra denna sommar.



Sola på däck på familjens segelbåt vilket
är mitt bästa sommarställe.

Jag kommer att äta jättemycket jordgubbar!

Bästa stället att bada på är från segelbåten
helst när vi seglar i 1-2 knop.


Jag kommer att äta en massa glass.
Har hittills bara smakat 2 av GB's senaste.


Ska plocka blåbär och äta med vaniljglass.

Ska sitta en massa i solen och se nöjd ut.


Äta en massa grillad mat.

Träna, träna träna...!


Gosa med den här tjockisen hos mormor.

Försöka komma till något hav och förhoppningsvis inte
frysa lika mycket som jag gjorde i Danmark förra året.

Ska försöka ta mig igenom alla artiklar och
ledare som Elisabeth Tamm skrivit i Tidevarvet.