onsdag 5 juni 2013

Sommarlovet har börjat


I helgen var jag och fyra tjejer ute i Skärgården, Ljusterö för att vara mer exakt. Vi vilade, åt god mat och badade badtunna, samlade en massa välbehövlig energi. Det var otroligt härligt och underbart. Gör gärna om det!




Fint väder före lunch på söndagen.

Vi var ute och rodde med båten också, roligaste på hela dagen!

På måndagen skrev jag klart min sista skrivuppgift och lämnade in den. Så nu har jag sommarlov vilket känns otroligt skönt. Fast det bästa är att jag är färdig med mina fyra fristående kurser inom masterprogrammet vilket innebär att nu har jag bara praktiken och masteruppsatsen kvar innan jag är färdigutbildad.

För ett år sedan tog jag min kandidatexamen men fick inte delta i institutionens examensfirande eftersom jag hade en omtenta i Idéhistoria dagen innan, man var tvungen att vara helt klar med alla kurser. Så i år ska jag och en gammal kurskompis gå på firandet, jag ska till slut få äta lite snittar och hämta mitt diplom.
Men det blir inte förrän nästa vecka.

Pärmar med 4 kurser i Masterprogrammet

Pärmar med hela kandidatprogrammet Retorisk- och litterär kommunikation

Helt sjukt egentligen att jag redan har läst 8 terminer på universitet, vilket är fyra år.
180 högskolepoäng på grundnivå och 30 högskolepoäng på avancerad nivå.
Det blir sammanlagt 27 olika kurser.
Hur många timmar det är orkar jag inte räkna ut.