torsdag 17 januari 2013

Min torsdag i bilder



Kom upp 10 i morse, bara en timme senare än planerat vilket är framsteg. Mitt frukostägg var dåligt.



Kom till Karin Boye-biblioteket kl 12 vilket är en bra tid. Inte så många studenter ännu eftersom vårterminen börjar nästa vecka. Kunde välja i stort sett vilken plats jag ville men har hittat en ny favorit: läsesalen på andra våningen. Där har de vadderade stolar och det är inte så många som hittar dit eftersom det ligger lite i skymundan. Blir heller inte distraherad av folk som passerar nere på gångvägen, ser bara trädkronor och himmel.


Idag började jag läsa artiklar från Tidevarvet och har börjat fundera på mitt urval. Kanske bara se till artiklar skrivna av Elisabeth Tamm och hennes syn på medborgarskap? Idag slog det mig också vilket bra ämne och frågeställning jag valt, förstår inte varför jag varit så seg i starten?


Lunch åt jag själv i ett pentry, fortast möjligt för att inte såsa ihop. Värmde en låda med broccoli- och purjolökspaj. Hoppas ni inte glömt min matblogg?


Gick hem idag vid klockan sex vilket kändes okej, vara i skolan sex timmar är bättre än inget.