torsdag 10 januari 2013

Tamm och min dag

Kom inte igång å plugga idag förrän vid tolv. Skrev ner lite fakta om elisabeth tamm, en mycket viktig kvinna i den svenska politikhistorien. Var första kvinnan i många områden. Hon hade intressant tänkande kring jordbruk och jordens miljö. Men viktigaste av allt var hon ägare till Fogelstad, den gård som skulle husera medborgarskolan där kvinnor fick lära sig att vara samhällsmedborgare. Använda sin rätt och våga vara del av samhällsarbetet. Googla henne.

Vad gjorde jag mer idag?
Åt jättestor portion med stroganoff och potatismos - därav bilden på mig liggandes raklång i sängen med datorn, fick matkoma gånger tusen.

Efter lite rast och vila tränade jag ett medelpass på Friskis och Svettis. Jag tycker att det är synd att muskler är en färskvara och att jag antingen inte tränat alls eller bara varit på spinning på sistone. Armhävningar och situps gick segt!

Inga kommentarer: