onsdag 13 mars 2013

The Knife - A tooth for an eye



Och här kommer ett till klipp från vårt kära youtube. Jag postar den här videon för att jag gillar allt i den och allt som finns i låten. På sistone har jag som ni sett varit på olika föreläsningar där maktstrukturer, homosocialiteten och patriarkat berörts. Jag gillar The Knife för att de har vettiga åsikter. Gillar när artister och konstnärer "utnyttjar" den plats i media de får genom sin konst till att uppmärksamma vettiga frågor och åsikter.

Jag har för övrigt några inlägg på lager.
Ett som handlar om den artikel jag läste igår som Li Bennich-Björkman skrivit för några år sedan som handlar om populärkulturens makt och medborgarrollens förändring.
Ett inlägg som ska handla om och redovisa för den diskussion vi i noden hade med anledning av Bennich-Björkmans besök. Där vi inte var inne på hennes artikel utan andra frågor.
Sen ytterligare ett kommande inlägg om dagens föreläsning jag var på som hette "Men... vad blir du av det då?" där Humanioras "nytta" och humanisternas ställning på arbetsmarknaden togs upp, frågor som är helt klart relevanta för mig som just nu är i början av slutet på min utbildning. Mitt kommande arbetsliv finns alldeles runt knuten.

Men det kommer så småningom. Just nu läser jag ikapp olika bloggar och läser på vad debatten kring Josefsson/Gubbslem/Sveland egentligen handlar om. En blogg jag kan tipsa om är den som Nina Åkestam har, det är en blogg som jag själv precis upptäckt. Hon har till exempel gjort en recension av Maria Svelands bok Hatet - en bok om antifeminism.